Mokytojų tobulėjimas nesustoja
Šią savaitę Tauragės švietimo centras virto aktyvaus profesinio augimo erdve mokytojams. STEAM centro gamtamokslinėje laboratorijoje vyko mokymai „Gamtamokslinis ugdymas eksperimentuojant (II)“, kuriuose dalyvavo ne tik rajono biologijos ir chemijos mokytojai, bet ir mokytojai iš gretimų rajonų. Tai antrasis 40 valandų trukmės mokymų modulis, kuriame pedagogai gilinosi į praktinį tiriamąjį darbą. Mokymus vedė gamtamokslinės laboratorijos darbuotojos Žydrė Danusienė ir Galina Naryškina. Dalyviai atliko du tiriamuosius darbus: „Mielių lenktynės“ ir „Magnio molinės masės nustatymas atvirkštinio titravimo metodu“. Šios veiklos leido geriau suprasti sudėtingus gamtos reiškinius, įgyti naujų žinių apie eksperimentinius metodus ir technologijas bei sustiprino bendradarbiavimą tarp dalyvių. Refleksijos metu aptarė mokytojams aktualias temas – mokinių savarankiško darbo užduotis, atnaujinto ugdymo turinio iššūkius.
Dvi dienas Tauragės švietimo centro salėje vyko dar vieni mokymai rajono pedagogams – „STEAM mokymosi priemonių panaudojimo mokymai matematikos, informatikos, gamtos mokslų mokytojams“. Mokymų lektoriai – Vytauto Didžiojo universiteto STEAM didaktikos centro specialistai. Mokymų metu buvo siekiama formuoti visuminę pasaulėžiūrą ir užtikrinti tarpdalykinę mokymo turinio integraciją, skatinančią naudoti STEAM principus kasdieniame mokytojų darbe. Programa orientuota į praktinį mokymąsi – mokytojai kūrė STEAM veiklų planus, tyrimų scenarijus, dalyvavo integruotose veiklose, gavo grįžtamąjį ryšį. Ypatingas dėmesys skirtas projektinio mokymo metodo taikymui, mokinių aktyvumo ir savarankiškumo ugdymui, mokslinio raštingumo stiprinimui, kritinio mąstymo bei problemų sprendimo kompetencijoms.
Trečiadienį STEAM centre lankėsi Pasvalio rajono fizikos, biologijos, chemijos, technologijų ir pradinio ugdymo mokytojai. Konsultaciją-stažuotę „STEAM ugdymo ekosistemos plėtojimas“ organizavo Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnyba. Stažuotės metu dalyviai susipažino su STEAM centro infrastruktūra, veiklos principais bei vykdomais užsiėmimais. Mokytojai turėjo galimybę dalyvauti praktinėse veiklose, vykusiose skirtingose laboratorijose. Veiklos ne tik padėjo mokytojams praktiškai prisiliesti prie STEAM turinio, bet ir suteikė naujų idėjų. Vizito metu mokytojai konsultavosi dėl turinio integravimo galimybių tarp skirtingų dalykų, STEAM metodų taikymą pamokose bei dalinosi sėkmės pavyzdžiais.
Šios savaitės veiklos Tauragės švietimo centre dar kartą patvirtino, kad mokytojų profesinis tobulėjimas yra nuolatinis, dinamiškas ir įvairiapusis procesas.