Žmogus moksle – mokslas žmogui

By Atnaujinta: 2025-06-28Daily Views: 1Total Views: 5

Birželio 25–27 dienomis Tauragės STEAM atviros prieigos centre įvykusi mokytojų vasaros stovykla „Žmogus moksle – mokslas žmogui“ tapo trijų dienų trukmės giliu, patirtiniu įsitraukimu į aktualias edukacijos, psichologijos ir mokslo temas.

Stovyklos tikslas – sukurti erdvę mokytojams atsitraukti nuo kasdienio tempo, sustoti ties esminiais klausimais apie save, ugdymo prasmę, mokslo vietą mokinio pasaulėvaizdyje bei stiprinti emocinį atsparumą ir bendruomeniškumą.

Pirmoji stovyklos diena prasidėjo Tauragės švietimo centro psichologės Jolantos vedamu jaukiu mokytojų susipažinimu. Psichologiškai saugioje erdvėje dalyviai dalijosi lūkesčiais, vidinėmis nuostatomis ir ruošėsi bendrystei. Vėliau veiklos persikėlė į Tauragės STEAM centro laboratorijas, kuriose mokytojai dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose: „Nematomas pasaulis“, „Dronai – ore kaip namie“, „Pažiūrėk atidžiau į žvaigždėtą dangų“. Dienos pabaigoje veiklos persikėlė į jaukią sodybą „Senoji giria“, įsikūrusią miško apsuptyje Pagėgių savivaldybėje. Ten vyko kūrybinės dirbtuvės „Kristalinis vakaras“ su „Spindėja“, skatinusios saviraišką, atvirumą ir estetinį santykį su pasauliu.

Antroji diena buvo skirta edukacinei patirčiai su Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojų komanda – doc.dr. V. Tubelyte ir doc.dr. V. Baubliu. Dienos tema „Požymių kodas: nuo savęs pažinimo iki genetikos, meno ir technologijų“ sujungė biologijos, psichologijos ir tarpdisciplininio ugdymo sritis. Keturiuose praktiniuose moduliuose „Ar gerai pažįstu save?“, „Kodėl esame skirtingi?“, „Pagrindinė molekulė Žemėje – DNR“ ir „Genetinių žinių pritaikymas gyvenime“ mokytojai tyrinėjo tiek savo asmeninius bruožus ir paveldimumą, tiek gilinosi į mokslo vaidmenį visuomenėje bei ugdymo procese.

Trečioji diena prasidėjo jogos praktika, kurią vedė STEAM centro metodininkė Jūrate. Tai leido mokytojams susitelkti į vidinį savijautos pajautimą ir įsisąmoninimą. Vėliau visa diena buvo skirta psichologinės sveikatos gilinimui su psichologe, meno terapeute, koučingo psichologijos specialiste, knygų autore dr. E. Savickaite-Kazlauske. Trijose temose „Psichologinis atsparumas ir perdegimo prevencija“, „Emocinis intelektas“ ir „Asertyvus bendravimas: ribos, poreikiai, gebėjimas pasakyti „Ne“ dalyviai gilinosi į savirefleksiją, emocijų atpažinimą ir raišką, vidinius ir tarpasmeninius santykius bei konstruktyvaus bendravimo modelius.

Stovykla „Žmogus moksle – mokslas žmogui“ buvo ne tik turinio, bet ir emocinės kokybės patirtis, kuri, tikėtina, taps ilgalaikiu postūmio tašku tiek profesinėje, tiek asmeninėje dalyvių kelionėje. Tokie susitikimai stiprina ne tik mokytojo kaip asmens vidinį pamatą, bet ir atveria naujus horizontus, kaip mokslas gali būti prasmingai integruotas į žmogišką santykį bei ugdymo turinį.

Palikti komentarą